h1

Rådjur

mars 2, 2010

Hann aldrig skriva klart igår för pappa satt och väntade i bilen, men det jag skulle säga var:

Jag ska spara en action jag använder när jag gör vintage-bilder, men jag hittar inte hur man gör. Googlade på det och fick fram en grej men det funkar inte på min. Är det någon som vet?

Är iallafall hemma från farmor nu, har druckit en massa te och haft det mysigt. Farmor bor i ett litet lägenhetshus (menar att själva huset inte innehåller många lägenheter, inte att lägenheten är liten) med två våningar med kanske sammanlagt 8 lägenheter, och det ligger precis vid en skog, så de har några rådjur utanför huset som typ ”bor” där, så de ställer alltid ut mat som de äter av. En gång var det en liten unge som lagt sig ner utanför farmors sovrumsfönster så farmor gick ut och la en filt över den, haha.
Men iallafall, jag satt och kollade på tv när jag ser någonting röra sig i ögonvrån, så jag vänder mig om och kollar rätt in i ögonen på en bock som stod 1 meter ifrån mig. Gissa om jag skvatt liksom.
Men jag lyckades skrämma i väg honom omedvetet så sprang i väg och ställde sig längre bort istället. Inte lätt alltid.

Nu väntar jag med spänning på att Lara ska komma vilken sekund som helst. Ikväll blir det New Moon igen, det är twilightkväll på stans bio! KULKULKUL!

Kommentera

