h1

Pippi

april 4, 2010

De här bilderna ser ut att vara tagna typ mitt i en djungel, men nää-ra. Hos kusinen!
Från det ena till det andra såg jag på Pippi Långstrump i fyra timmar i går och två timmar idag. Avsnitt. På långfredagen såg jag på På rymmen med Pippi Långstrump och då var jag tvungen att gå upp och leta på vinden. Hittade inte någon film men annat däremot. Så som mammas gamla kit-objektiv.
Trodde att det var 18-55/3.5-5.6 precis som mitt men inte det inte. Utan ett 35-70/3.5-4.5 och det var ju ganska roligt minsann!

Men åh. Pippi är så bra. Det var min största idol när jag var liten, hon är ju så himla cool! ”Det är ingen ordning på alltihopa, man hittar ju inte en enda dugg.” och när hon kommer till skolan och säger ”Jag hoppas jag får jullov, det är därför jag är här.” och i På rymmen med Pippi Långstrump när Pippi kommer ifrån Tommy och Annika lägger hon sig i ladan och sover, och när hon vaknar ställer hon sig upp och säger ”Nää, är det så smart att gå och lägga sig när Tommy och Annika har kommit bort?”, drar sig i flätan och fortsätter ”Fy Pippi! Gör aldrig om det där!”. Haha.


2 kommentarer

  1. Haha, pippi är så bäst! 😀
    När jag var liten och åkte hit, till sverige fösta gången. Typ då när vi skulle flytta hit så älskade jag pippi och alla andra astrid lindgrens figurer mäst av allt typ. Mamma hade ju berättat att de bodde i sverige allihop och jag var ju överlycklig att jag skulle få flytta till dom liksom:D haha
    Sen när vi gick av färjan i göteborg så såg jag att varken pippi eller karlsson eller någon väntade på mig vid hamnen. xD mitt liv bröt typ ihop och jag grät som fan. hahahaha. mamma berättade det här om dagen och jag tyckte så synd om mig själv.

    Ville bara att du skulle veta det;) LAV JO!



Kommentera

