h1

I made a plan, stay the girl who can only love herself

maj 1, 2010

Här om veckan laddade jag upp dessa bilderna, och här är en (tre) jag inte laddade upp, för att jag tänkte visa ungefär hur jag redigerade dom och hur mycket.

Före redigering:



Efter redigering:


Can you see the differense?; )
Curves/Kurvor där jag brukar göra ganska lite förändringar – ca 3 punkter, två som jag drar upp och en, den sista, som jag drar ner).
Color Balance/Färgbalans där jag drar Highlights/Högdagrar mot gult (till typ -10), Shadows/Skuggor mot Cyan (typ 10) och gult (ca -5) och Midtones/Mellantoner mot blått (även här ca 10).
Levels/Nivåer där jag bara drar den gråa punkten lite lite mot vänster, den svarta punkten lite lite åt höger och den vita punkten lite lite åt vänster (det ska knappt vara någon skillnad, så flytta bara små steg).

Nu vet ni! Och bara för att, slänger jag in en svartvit version också, och där använder jag mig alltid av Gradient Map/Övertoningskarta EFTER den vanliga redigeringen för lite mer kontraster och sen kanske lite finputs i Curves/Kurvor! : )

One comment

  1. EMMA! Jag är nyfiken på det låsta inlägget! Kan jag få lösenordet? (a) x)



Kommentera

