h1

torsdag

augusti 26, 2010

Vi har så sjuka lärare så det är inte sant. Hur kommer det sig att alla knäppa människor som väljer att ta lärarexamen flyttar just hit, va? VA? Förut hälsade vi för första gången på våran svenskalärare, en som kom från ”den södra delen av landet”. Han berättade att vi fick stå ut med hans dialekt för folk hade frågat varför han inte hade börjat prata värmländska efter 30 år i värmland och då drog han en himla lång historia om att ”dialekten hör till sin personlighet och att byta ut min personlighet, det är något jag absolut inte tänker göra!”. Historian next up? Handlade om vad konstiga sammanträffanden man kan stöta på, och då berättade han om hans konstigaste sammanträffande. Allt som allt kanske tog 40 minuter innan lektionen började på riktigt.
Våran matte&naturkunskapslärare var ungefär lika snabb på att presentera sig han. Och när det var, jag vet inte, femton minuter kvar av lektionen berättar han att vi ska ha gjort 3 sidor i matteboken innan lektionen är slut.
Av våra två mentorer är det en som är ultradöseriös, ”för guds skull, skratta inte” liksom. Okej, kanske inte så döseriös. Men näst intill. Den andra är en dansk som bott här i 30 år och han är faktiskt helt okej. De enda orden jag har hört min idrottslärare säga är ”Kaspär ä dååålig” (dålig som i sjuk alltså).
Vill bara säga att ingen av de där fem är ifrån värmland, så jag fattar inte, hur TUSAN kommer man på att flytta till arvika och jobba på ett gymnasium?
Men vafasen, lektionerna går väll snabbare med lärare man kan skratta åt antar jag.
Nu, av nån jättekonstig anledning ska jag och maja åka och träna. Träna som i simma. Träna som i simma med ass. Tror inte jag har simmat ett seriöst simpass sen i januari. Kommer bli spännande, haha!

One comment

  1. sv: (y) x))



Kommentera

