h1

USCH

november 16, 2010


Är sjukt nervös inför morgondagen. Har känt i typ två veckor att jag har haft lite ont i ena stortån men igår och idag var det liksom allra värst.
Pappa bokade en tid på vårdcentralen klockan 11 så jag haltade dit. Fick vänta till typ halv tolv innan någon tog emot mig och hon konstaterade att ”detta är inte nageltrång! isåfall skulle det ha blivit var” så hon klämde på tån och bad mig att stötta på den. Lättare sagt än gjort och fyfaaaan vad ont det gjorde. Iallafall kunde hon inte säga så mycket mer så jag fick en ny tid halv tre. Samma sjuksköterska.
Tio i tre blev jag insläppt och hon sa att jag troligen hade slagit i någonting eller ”har du några nya skor? det kanske är något skavsår. det är absolut inte nageltrång iallafall”. Vi försökte säga att vi hade haft alsolsprit och att det kanske var därför som det inte fanns något var men det var det inte, sa hon.
Fick ny tid hos en läkare  klockan tre, men de kom inte och släppte in mig för än halv fyra. Där kände han lite på tån, kollade lite och fem minuter senare konstaterade han att det var nageltrång. Alltså jag menar, what the..? Sammanlagt väntade jag i över en timme, bara för att det ska finnas sjuksköterskor som varken lyssnar eller har kunskap. Hade jag blivit insläppt hos läkaren direkt hade det tagit ungefär en kvart innan jag var tillbaka på skolan igen, nu blev jag alltså borta 11 och resten av dagen.

Och anledningen till nervösheten då. Har man den sortens nageltrång jag har åkt på, ja då måste man skära bort en del av tån. För att skära bort en del av tån behöver jag ta två bedövningssprutor. Vi pratar om mig här liksom, haha. Jag som blir spyfärdig av att se ett litet sår, är livrädd för sprutor och känner mig svimfärdig av att bara nu känna när strumpan klämmer mot tån.

Wish me good luck, jag behöver det!!

Kommentera

