h1

FJÄRDE ADVENT ∣ SJÄLVPORTRÄTTSGUIDE

december 19, 2010

Dagen till ära (det är ju faktiskt SISTA advent!) bjuder jag på en självporträttsguide!

Detta gör jag för att jag rent utav sög på att fota självporträtt för några månader sen. Trots att man kan inställningarna på kameran utan och innan är det faktiskt inte superlätt att fota självporträtt. Jag säger inte att jag är så duktig idag heller, men med hjälp av de här fyra stegen kommer man faktiskt mycket längre.
Ett exempel på en bild där jag fotade utan några av dessa tillbehören är [den här] bilden (som jag djupt ångrar att jag ens har visat för någon, haha) och [den här] bilden där jag har använt dessa grunderna.

Vänta ett tag tills bilderna har laddat klart.








Min reflexskärm är [härifrån], stativet är ett trebensstativ av märket Velbon och fjärrutlösaren är från Nikon (finns att köpa i princip i alla fotobutiker).

One comment

  1. Grymt! Tack kram 🙂



Kommentera

