h1

ÅRSSAMMANFATTNING

januari 1, 2011


Januari. Jag fotade mycket porträtt den här månaden, mestadels på Maja och Emma. Annars kan jag inte minnas att jag gjorde så mycket vettigt. Minns att jag var väldigt väldigt less på mina objektiv.


Februari.  Repen inför Centralshow sattes igång och jag som hade fem nummer att hinna med varje vecka hade det lite körigt med att hinna med allt plugg som de kastade på oss de sista månaderna i nian. Fotade Maja åter igen. Fyllde år och fick äntligen ett nytt objektiv: Nikkor 50mm f/1.8D och var asnöjd.


Mars. Såg på New Moon med Lara en gång till. Köpte mig en ny mobil då min hade tappat två knappar, haha, och hade de Nationella proven sattes igång. Det blev till sist sista året på Centralshow och allt blev jättelyckat.


April. Fick påsklov och på långfredagen snubblade jag över Pippi Långstrump på rymmen på tv’n vilket fick mig att springa upp på vinden och leta upp alla filmer och inspelade avsnitt som jag drogade hela lovet. Haha! De första vårblommorna kom och jag startade mitt ”En bild varje dag”-projekt som jag la ner efter en vecka. Slutrushen i skolan med alla prov och så kom till sist.


Maj. Åkte till Älvdalen på simläger men jag och Maja var bara tränare och vi hade grymt kul. Fick reda på att jag var/är närsynt. Satt för det mesta ute och läste i solen eller gick fotopromenader (ofta med Emma). Gick en simskolelärar-utbildning. Jag och Kicki fotade Lara till vårt fotoprojekt i skolan och jag och Fredrica gjorde världens coolaste religionsredovisning.


Juni. Åkte till kusten, Daftö, som vanligt varje år innan skolan slutar. Sista skolveckan bjöd på den sista centriaden så vi fick cykla två mil en väldigt varm sommardag. Sen gick jag ur nian och fick mina sista högstadiebetyg. Det blev midsommar och jag firade den hemma tillsammans med min familj, Marcus familj och några till. Näst sista dagen på månaden åkte jag och Lara en heldag till Karlstad för lite shopping och midnattsvisning av Eclipse.


Juli. Åkte till Västkusten, Grebbestad, med familjen och Marcus familj. Fick åka hem sent en söndag för att jag hade första jobbdagen på måndagen. Sommarjobbade hela månaden som simlärare. Två veckor efter den första Grebbestadsvistelsen åkte jag dit igen, denna gången med familjen och Lara. Veckan efter det var det Arvikafestivalen och till sist fick jag säga hejdå för sista gången till simskolebarnen.


Augusti. Åkte än en gång till Grebbestad med familjen. Fick en ny dator som jag hade väntat på på tok förlänge. Emma ville ha musikbilder till hennes nya design så vi tog med gitarren ut i skogen för att fota. Började gymnasiet på Solberga med inriktningen Samhällsvetenskapliga linjen.


September. Okej, bilden är nästan pinsam men tyvärr sann. Jag knäppte inte ett enda ens oseriöst kort. Lärarna började dra igång med uppsatser och prov så jag antar att det var därför.


Oktober. Dammade äntligen av kameran och gick ut på flera timmars fotopromenader åt gången för att bara fotografera. Det blev arvikamârten vilket bjöd på både lyckade och misslyckade dagar. Tror det var här som simskolorna satte igång (eller om det var i slutet av september) vilket gav mig (och Maja) 7 simskolor och 2 simträningar i veckan att vara ledare över.


November. Bokade biljetter till Västerås för att hälsa på min tidigare bara Internetfriend Fanny! Vi hade riktigt roligt de tre dagarna jag var där innan det var dags att ta tåget hem igen. Annars ägnade jag det mesta av höstlovet till att plugga på Naturkunskapsprovet. Det började bli kallare och kallare och till sist föll snön. Jag färgade håret brunt med hjälp av Maja.


December. Fotade mycket självporträtt i början av den här månaden. Startade en tävling i samarbete med Tvspelsweb. Åkte på studiebesök till Karlstad på Värmlands Folkblad och Värmlandsmuséet med klassen. Fick till sist jullov vilket firades med att simma en klassiker på 2 kilometer och en minijulafton med Emma. Det blev julafton som firades med familjen och kusinerna. Åkte innan ut till kyrkogården och fotade när pappa skulle tända ljus och fick många bra bilder. Fick underbara julklappar som jag sen har utnyttjat väldigt väl de här dagarna. (Har sett på sexton förhäxad-avsnitt!) Som avslut på året åker jag till Maja och har förhoppningsvis haft det superbra hela kvällen!

Om jag ska välja en fotomånad som har varit bäst blir det nog Oktober och December. Känner att jag har utvecklats enormt under det här året när det gäller fotografering, jag vill knappt inse att det bara var ett år sen jag fotade sådana bilder som i Januari/Februari o.s.v.

Nu är det äntligen 2011 och Arvika firar sitt 100-årsjubiléum just nu. Puss på er och hoppas ni hade en bra nyårsafton, det här är mitt sista inlägg 2010!

One comment

  1. Bokade biljetter till Västerås för att hälsa på min tidigare bara Internetfriend Fanny!

    Bäst! men jag skulle ju till dig nu under lovet ju…



Kommentera

