h1

Long time no see

januari 29, 2011

Long time no see, hej! Jag har haft fullt upp hela veckan med att inte göra någonting, så bloggen har lagts åt sidan för ett tag – snacka om att jag har stängt av hjärnan för helg, jag fick nyss googla ”lagts” så att jag hade stavat rätt haha. Sanningen är typ den att när datorn dog i måndags (!!!) orkade jag aldrig hämta laddaren, och sen har jag tänkt hela veckan att jag skulle vilja sätta på datorn men orkar verkligen inte hämta laddaren, snacka om problem liksom! Jag har alltså inte slagit på datorn för än idag.

Hur som helst, igår läste jag ut den sista Irene Huss-boken som kommit ut än så länge. Det tog mig hela tre dagar att sträckläsa, har nämligen legat hemma i en lätt version av magsjuka. Härligt eller vad? I alla fall, nu kommer jag förmodligen att sitta hemma och rulla tummarna ända till nästa bok kommer ut, när nu det blir. Om det nu blir. Tycker iallafall att Helene Tursten kan snabba på i fingrarna och få den utgiven nu, jag längtar ju redan.
Igår var familjen på restaurang tillsammans med Emma och hennes familj, vi åt och bowlade innan vi begav oss hem till oss.

Dagen har jag spenderat med Maja, först i stan och sen hemma. Har fikat och letat födelsedagspresent åt hennes pojkvän (som sagt, snacka om att jag har stängt av hjärnan, skrev julklapp nyss istället för födelsedagspresent). Imorgon vankas det klubbmästerskap, hur kuuuuuuuul?! Inte sååååååå. Efter det blir det nog lite pluggning. Perfekt söndag, ehe.


Fotografiskt sett så ligger kameran på hyllan men jag har tagit så himla mycket vardagliga bilder den senaste tiden, och på något vis har det nästan varit lite roligare att inte alltid behöva tänka på ljus och slutartid och bländare och ISO och dittan och dattan. Det har inte legat så mycket vardagliga bilder i min dator förut så det känns kul att ha några. Bilderna ovan är från imorse, ljuset var så hiiiimla fint i soluppgången så det här är precis innan jag åkte till stan med Maja. (Oh herre vad långt mitt hår har blivit såg jag nu, har inte riktigt tänkt på det innan. Synd bara att det är så slitet att jag snart måste klippa av allt ändå…)

2 kommentarer

  1. rapunzel släpp ut ditt hår



Kommentera

