h1

Action i Photoshop

mars 20, 2011

Jag tänkte tipsa om en liten redigering. Den här gången orkade jag inte visa steg för steg utan istället har jag laddat upp en Action (funktionsmakro) på deviantArt. (Hade till och med glömt bort att jag tydligen gjorde ett konto där i november 2009).

Jag använder mig i princip alltid av Actions, speciellt om man har många bilder i en serie som man vill ha lika redigering på – bara att trycka på play så får alla lika redigering. Sen är det så smidigt att inte behöva komma ihåg precis som man gjorde om man gör en redigering man tycker om. (Men jag redigerar självklart utan Actions också).

Den här redigeringen ger väldigt mycket kontrast och annorlunda färger. Passar bäst på ganska kontrastlösa, lite tråkiga bilder (se förebilden här nere t.ex.)
Om ni vill ladda ner min Action trycker ni på bilden!

One comment

  1. Jag hade adobe photoshop CS5 och jag fattar inte det här med actions haha, alltså om jag trycker på ”download” så laddas den ner och jag klickar på den så ploppar photoshop upp men vad händer sedan? Alltså var hittar man sina actions man laddat ner? Snälla förklara för jag är helt lost (a) haha



Kommentera

