h1

5 saker ni inte visste om mig!

april 6, 2011

(Okej, jag har absolut ingenting att göra och sen tänkte jag att det här kanske skulle vara kul. Något att läsa medan jag bråkar med CSS-kodningen. Hade gjort allting fel och får börja om, får spel!)

Jag dricker inte mjölk, alltså, jag tycker inte om mjölk. Har aldrig tyckt om det, och trots att jag har försökt att lära mig att dricka det många, många gånger har jag aldrig lyckats. Orkar inte ens dricka ett helt glas.

Jag har ändrat stil sjukt mycket genom de senaste åren. I 6an och 7an gick jag runt i baggyjeans och tighta linnen. I åttan, nian och halva ettan har jag levt i tights/strumpbyxor och någon längre tröja och kofta (seriöst. några av mamma och pappas kompisar kallar till och med mig för tightstjejen. Tights året om liksom). Men nu tycker jag bäst om jeans och någon vanligt kort överdel.

Jag läser sjukt mycket böcker. Tycker bäst om fantasy eller romantiska/roliga böcker. Jag är lika ofta på biblioteket och lånar böcker (helst 5-10 varje gång) som någon annan är inne på H&M, haha.

Jag är närsynt. Inte så mycket men tillräckligt. Är väldigt glad ändå att jag är närsynt och inte översynt, skulle aldrig klara av att behöva ha läsglasögon så fort jag ska läsa.

Jag är extremt pedant. Jag skojar inte nu alltså. Klarar inte av när det är stökigt eller lortigt, inte det minsta alltså. Ska jag till exempel kolla på tv och mattan ligger snett, kan jag inte koncentrera mig förän mattan är precis rak. Det första jag gör när jag kommer hem från skolan är att snabbstäda köket och vardagsrummet, jag kan helt enkelt inte slappna av innan det är rent och snyggt. Detta medför förstås lite komplikationer här och var (haha, vad vuxet det lät). Jag skulle aldrig kunna gå till skolan utan att ha bäddat sängen, och när jag menar att bädda sängen menar jag inte att slänga ihop täcket. Nej, täcket ska vara skakat, lakanet så sträckt att det inte går några veck och täcket ska vara snyggt vikt. Jag skulle aldrig kunna sätta mig i tillexempel soffan med strumpor som jag har gått med en hel dag. När jag har på datorn sitter jag antingen i fotöljen, vid skrivbordet, i köket osv, var som helst men inte i sängen. Skulle aldrig kunna bädda upp sängen på kvällen och lägga mig med datorn i sängen, det känns så lortigt.
Fattar ni? Jag är verkligen extremt pedant. Gud vilken jobbig mormor/farmor jag kommer bli en vacker dag, haha!

One comment

  1. Fin du är då kvinna!



Kommentera

